Jumat, 11 Maret 2016

Balong Cigugur

Balong Kramat Cigugur


balong kramat cigugur jaman baheula

Balong Kramat Cigugur nya éta objek wisata ieu diwangun di balong anu mangrupa tempat hirup lauk langka anu disebut Kancra Bodas (Labaebarbus Dournensis) anu mana lauk ieu jarang aya di wewengkon séjén, anu ku masarakat kira-kira dikramatkeun sarta disebut lauk Déwa. [1] Masarakat Kabupatén Kuningan ngabogaan mitos ngeunaan lauk déwa anu aya di Balong Keramat di Kec Cigugur, Darmaloka, Désa Ragawacana Kec Kramatmulya. [1] Désa Sidamulya sarta Amis Kidul Kec Jalaksana sarta di Kec Pasawahan.[1] Lauk déwa ku masarakat kira-kira henteu kungsi diganggu. [1] Sumawona dipancing pikeun dikonsumsi. [1] Mitos kasebut hirup nepi ka ayeuna. [1] Akibatna, loba wisatawan anu hayang nganjang ka Kuningan saukur hayang nyaho lauk déwa, padahal jenis laukna sarua jeung lauk emas ngan bédana tempat hirupna aya di cai anu tiis sarta asalna ti asal cinyusu.[1] Nurutkeun asal lisan masarakat Ayana lauk déwa henteu leupas ti Rama Haji Irengan anu mangrupa salah sahiji ajengan anu nyebarkeun Islam di Kabupatén Kuningan kira-kira abad ka 15. [1]

Sajarah

Balong Cigugur mangrupa balong kramat titilar Raja Sunda Galuh Pakuan Prabu Resi Guru Darmasiksa Sanghyang Wisnu anu maréntah (1175 - 1297 M). [2] Prabu Darmasiksa junun mawa Karajaan Sunda ka puncak kajayaan sarta junun ngahijikeun deui Karajaan Galuh sarta Pakuan ka hiji pamaréntahan, Wewengkon Karajaan Sunda wayah éta ngawengku Lampung, Banten, Jawa Kulon nepi ka ka Walungan Cipamali atawa.[2] Prabu Darmasiksa sajaba saurang raja ogé mangrupa saurang resi anu arif sarta wijaksana sarta junun ngababarkeun ajaran Sanghyang Siksa Kandang Karesian, Kundangeun Urang Reya (ngeusi ajaran budi pekerti anu luhur) anu sawatara abad saterusna dilaksanakeun ku turunanana nyaéta Sribaduga Maharaja Jaya Dewata (Prabu Siliwangi), Raja Pakuan Pajajaran.[2] Dina mangsa Prabu Darmasiksa maréntah pengembangan élmu kanyaho sarta kabudayaan di Tatar Sunda ngembang pesat hal éta ditandaan kalayan diadegkeunna Kabuyutan (Puseur Élmu Kanyaho, Pengobatan, sarta Kabudayaan) di ampir sakumna wewengkon Karajaan Sunda. [2] Séwang- séwang Mandala dipingpin ku saurang Wiku/ Resi ku kituna mindeng ogé disebut Désa Kawikuan. [2] Salah sahiji Mandala/ Kabuyutan kasebut nya éta Kabuyutan Cigugur Kuningan anu dipingpin ku saurang Resi ngaranna Ki Gede Padara. [2] Mandala/ Kabuyutan anu dikeramatkan umumna ditempatkeun dina tempat- tempat kritis anu dijagaan diantarana Asal Cinyusu, Gunung, Pasir, Sisi Walungan, sarta tempat- tempat kritis séjénna. [2] Tujuan nempatkeunana nya éta pikeun nangtayungan tempat- tempat kasebut ambéh tetep kajaga kelestarianna.[2] Prabu Resi Guru Darmasiksa maréntah karajaan Sunda Galuh Pakuan salila 122 warsih di mana 12 warsih kahiji dipigawé di Saunggalah (Kabupatén Kuningan ayeuna) sarta saterusna sanggeus éta pindah ka Pakuan (Bogor ayeuna). [2] Salah sahiji Mandala anu tahan sarua persis kawas aslina nepi ka ayeuna nyaéta Kabuyutan Kanékés (Baduy, Banten). [2] Sawatara Mandala/ Kabuyutan anu aya di Kabupatén Kuningan anu ayeuna geus robah fungsi jadi Obyek Wisata diantarana Obyek Wisata Cigugur, Obyek Wisata Talaga Remis, Obyek Wisata Paniis, Obyek Wisata Balong Dalem, Obyek Wisata Cibeureum, Obyek Wisata Cibulan, Obyek Wisata Balong Darmaloka, sarta Loka Kebon Balong Sangkanhurip. [2] Prabu Resi Guru Darmasiksa pohara panjang umur alatan anjeunna ngagem prinsip hirup anu pohara luhung nyaéta Ajaran Kasundaan.[2] Sunda sorangan hartina bodas bersih/ cemerlang, ajaran Kasundaan anu dianut ku Prabu Darmasiksa nya éta kumaha ngajaga haté sarta pikiran sok bodas bersih bebas tna sipati iri dengki sarta sipat- sipat négatif anu baris mawa mamala ka umat manusa. [2] Sanghyang Siksa Kandang Ng Karesian Kundangeun Urang Reya ngajarkeun manusa pikeun nyurtian ngeunaan Ethos Kasundaan nya éta luhurna budi pekerti anu alus sarta sacara prinsip bisa dipahaman minangka 5 etos Kabudayaan Sunda ny aéta Cageur (Cageur Jasmani sarta Rohani), Bageur (Alus sarta Luhung Budi Pekertinya, sok ngajaga peunteun-peunteun integritas sarta kamanusaan), Bener (Ngajaga peunteun- peunteun kebenaran universal sarta sok bertindak jujur), Singer (Mawas diri sarta henteu songong), sarta Pinter (Pandai/ Calakan ngabogaan pikiran anu panjang sarta sok berfikir positif). [2]

Tidak ada komentar:

Posting Komentar