Balong Kramat Cigugur
balong kramat cigugur jaman baheula
Balong Kramat Cigugur nya éta objek wisata ieu diwangun di balong anu mangrupa tempat hirup
lauk langka anu disebut
Kancra Bodas (
Labaebarbus Dournensis) anu mana
lauk ieu jarang aya di wewengkon séjén, anu ku masarakat kira-kira dikramatkeun sarta disebut lauk Déwa.
[1] Masarakat
Kabupatén Kuningan ngabogaan
mitos ngeunaan
lauk déwa anu aya di Balong Keramat di Kec Cigugur, Darmaloka, Désa Ragawacana Kec Kramatmulya.
[1] Désa Sidamulya sarta Amis Kidul Kec Jalaksana sarta di Kec Pasawahan.
[1] Lauk déwa ku masarakat kira-kira henteu kungsi diganggu.
[1] Sumawona dipancing pikeun dikonsumsi.
[1] Mitos kasebut hirup nepi ka ayeuna.
[1] Akibatna, loba wisatawan anu hayang nganjang ka
Kuningan saukur hayang nyaho
lauk déwa, padahal jenis laukna sarua jeung
lauk emas ngan bédana tempat hirupna aya di
cai anu tiis sarta asalna ti asal cinyusu.
[1]
Nurutkeun asal lisan masarakat Ayana lauk déwa henteu leupas ti Rama
Haji Irengan anu mangrupa salah sahiji ajengan anu nyebarkeun
Islam di
Kabupatén Kuningan kira-kira abad ka 15.
[1]
Sajarah
Balong Cigugur mangrupa balong kramat titilar Raja
Sunda Galuh Pakuan Prabu Resi Guru Darmasiksa Sanghyang Wisnu anu maréntah (
1175 -
1297 M).
[2] Prabu Darmasiksa junun mawa
Karajaan Sunda ka puncak kajayaan sarta junun ngahijikeun deui
Karajaan Galuh sarta Pakuan ka hiji pamaréntahan, Wewengkon
Karajaan Sunda wayah éta ngawengku
Lampung,
Banten,
Jawa Kulon nepi ka ka
Walungan Cipamali atawa.
[2] Prabu Darmasiksa sajaba saurang raja ogé mangrupa saurang resi anu arif sarta wijaksana sarta junun ngababarkeun ajaran
Sanghyang Siksa Kandang Karesian, Kundangeun Urang Reya (ngeusi ajaran budi pekerti anu luhur) anu sawatara abad saterusna dilaksanakeun ku turunanana nyaéta
Sribaduga Maharaja Jaya Dewata (
Prabu Siliwangi), Raja
Pakuan Pajajaran.
[2] Dina mangsa
Prabu Darmasiksa maréntah pengembangan élmu kanyaho sarta kabudayaan di
Tatar Sunda
ngembang pesat hal éta ditandaan kalayan diadegkeunna Kabuyutan (Puseur
Élmu Kanyaho, Pengobatan, sarta Kabudayaan) di ampir sakumna wewengkon
Karajaan Sunda.
[2] Séwang- séwang Mandala dipingpin ku saurang Wiku/ Resi ku kituna mindeng ogé disebut Désa Kawikuan.
[2] Salah sahiji Mandala/ Kabuyutan kasebut nya éta Kabuyutan Cigugur
Kuningan anu dipingpin ku saurang Resi ngaranna
Ki Gede Padara.
[2] Mandala/ Kabuyutan anu dikeramatkan umumna ditempatkeun dina tempat- tempat kritis anu dijagaan diantarana Asal Cinyusu,
Gunung,
Pasir, Sisi
Walungan, sarta tempat- tempat kritis séjénna.
[2] Tujuan nempatkeunana nya éta pikeun nangtayungan tempat- tempat kasebut ambéh tetep kajaga kelestarianna.
[2] Prabu Resi Guru Darmasiksa maréntah
karajaan Sunda Galuh Pakuan salila
122 warsih di mana 12 warsih kahiji dipigawé di Saunggalah (
Kabupatén Kuningan ayeuna) sarta saterusna sanggeus éta pindah ka Pakuan (
Bogor ayeuna).
[2] Salah sahiji Mandala anu tahan sarua persis kawas aslina nepi ka ayeuna nyaéta Kabuyutan Kanékés (
Baduy,
Banten).
[2] Sawatara Mandala/ Kabuyutan anu aya di
Kabupatén Kuningan anu ayeuna geus robah fungsi jadi
Obyek Wisata diantarana
Obyek Wisata Cigugur,
Obyek Wisata Talaga Remis,
Obyek Wisata Paniis,
Obyek Wisata Balong Dalem,
Obyek Wisata Cibeureum,
Obyek Wisata Cibulan,
Obyek Wisata Balong Darmaloka, sarta
Loka Kebon Balong Sangkanhurip.
[2] Prabu Resi Guru Darmasiksa pohara panjang umur alatan anjeunna ngagem prinsip hirup anu pohara luhung nyaéta Ajaran Kasundaan.
[2] Sunda sorangan hartina bodas bersih/ cemerlang, ajaran Kasundaan anu dianut ku
Prabu Darmasiksa
nya éta kumaha ngajaga haté sarta pikiran sok bodas bersih bebas tna
sipati iri dengki sarta sipat- sipat négatif anu baris mawa mamala ka
umat manusa.
[2] Sanghyang Siksa Kandang Ng Karesian
Kundangeun Urang Reya ngajarkeun manusa pikeun nyurtian ngeunaan Ethos
Kasundaan nya éta luhurna budi pekerti anu alus sarta sacara prinsip
bisa dipahaman minangka 5 etos
Kabudayaan Sunda
ny aéta Cageur (Cageur Jasmani sarta Rohani), Bageur (Alus sarta Luhung
Budi Pekertinya, sok ngajaga peunteun-peunteun integritas sarta
kamanusaan), Bener (Ngajaga peunteun- peunteun kebenaran universal sarta
sok bertindak jujur), Singer (Mawas diri sarta henteu songong), sarta
Pinter (Pandai/ Calakan ngabogaan pikiran anu panjang sarta sok berfikir
positif).
[2]
Tidak ada komentar:
Posting Komentar